اندیشکده امام صادق (ع) | خلیل عقیلی فرج

إنَّکَ کادِحٌ إلَی رَبِّکَ کَدحًا فَمُلاقیهِ

اندیشکده امام صادق (ع) | خلیل عقیلی فرج

إنَّکَ کادِحٌ إلَی رَبِّکَ کَدحًا فَمُلاقیهِ

اندیشکده امام صادق (ع) | خلیل عقیلی فرج

دیگر نخواهم خفت
و دیگر از خاک و خاکیان نخواهم گفت
و جز از آسمان و آسمانیان نخواهم نوشت...
**************
آی دی ایتا و سروش: @draghili
**************
آدرس کانال های انتشار محتوا:

      

چند سوال مهم از #طب_سنتی (1)

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۴۶ ق.ظ

به نام خدا
در این نوشتار به دنبال نقد و یا زیر سوال بردن اساس طب سنتی و ایرانی نیستیم و صرفا چند سوال از کسانی داریم که مدعی حذف کامل طب نوین و جایگزین شدن طب سنتی هستند، مانند ادعای #واکسن_نزنید و دارویی که ما با برچسب #امام_کاظم (ع) می فروشیم بخورید (البته اول بخرید و بعد بخورید!).

سوال اول: منابع ادعاهای طب سنتی چیست و این نقل قول ها از معصوم (ع) و یا حتی دانشمندان و اطباء قدیم مانند بوعلی سینا دارای چه مرتبه ای از #وثاقت_خبری هستند؟ در شرایطی که یک مجتهد تراز اول با ده ها سال کار اجتهادی و رجالی، در موضوعاتی مانند شک بین اجزای نماز پس از زیر و رو کردن روایات و مباحث رجالی و توثیقی، نهایتا جرأت دادن فتوا به خود نداده و به احتیاط اکتفا می کند، چگونه می شود که یک مدعی طب سنتی بر اساس نقل هایی که هیچ گونه سلسله راوی و یا وثاقت کافی ندارند با جان مردم بازی می کند؟
نهایتا ضمن این که با توجه به پرونده سیاه غربی ها (در موضوعاتی مانند واردات خون های آلوده به HIV و هپاتیت c به ایران(1)، ارسال واکسن های آلوده به فلزهای سنگین و سمی به دیگر کشورها(2) و ...) دست ها و نیت های خبیث و پشت پرده #واکسن_های_غربی و بی اعتمادی به آنها را رد نمی کنم و هرگز جان خانواده خودم را به دست واکسن های غربی نمی سپارم، ولی حواسمان باشد :اگر کسی بدون دانش کافی، بدون کارآزمایی دقیق علمی و صرفا با توهم #آینده_خوانی به ما می گوید هیچ واکسنی نزن و ...، واقعیت این است که همیشه نان و کسب این قبیل افراد در گرو چنین ادعاهایی بوده و است، وگرنه چه بسا خود و خانواده اش اولین تزریق کنندگان واکسن باشند!!!.

#عاقل_باشیم ...
#واکسن_ایرانی_بزنیم
#عقیلی_فرج

🧩 منابع:
1- mehrnews.com/xTxdV
2- http://fna.ir/3lgv3

📡 نشر اندیشه تراز انقلاب اسلامی 👇
🌼 splus.ir/andishkade
🌼 eitaa.com/andishkade_imam_sadegh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی